Informujemy, że Państwa dane osobowe są przetwarzane przez Fundację Instytut na Rzecz Kultury Prawnej Ordo Iuris z siedzibą w Warszawie przy ul. Górnośląskiej 20/6, kod pocztowy 00-484 (administrator danych) w celu informowania o realizacji działań statutowych, w tym do informowania o organizowanych akcjach społecznych. Podanie danych jest dobrowolne. Informujemy, że przysługuje Państwu prawo dostępu do treści swoich danych i możliwości ich poprawiania.
Skip to main content

Mec. Jakub Sewerynik

Sewerynik

Attorney-at-Law. Specialist in the field of contract law, company law and personal data protection. Also conducts lawsuits, advises on employment and copyright law. Particularly interested in the issues of abusive contractual clauses.

Already during his studies worked for major Polish law firm Gessel, where his responsibilities included i.a. real estate law. Then, after internships in international law firms: Linklaters, CMS Cameron McKenna and Baker & McKenzie, became in-house layer of the insurance sector companies. Over the years advised the international financial institutions - insurance companies, pension fund company and insurance agent. He participated in a number of projects concerning implementation of insurance and investment products, advised on corporate law matters, as well as negotiated contracts regarding development of IT systems and car fleet leasing.

Graduated law at Warsaw University Faculty of Law and Administration. In addition, he graduated from the Centre for English and European Law (known as the British Law Centre, BLC) created at Warsaw University with the University of Cambridge. From 2011 qualified as Attorney-at-law. He is fluent in English, communicative in German.

In addition to legal education also holds a master degree in art - he graduated from the Acting Department of the Warsaw Theatre Academy. He is fascinated with sport as a cultural phenomenon - himself loves skiing, water sports and team sports. An amateur of cinema, travel, wine and psychological puzzles.

Edukacja

Obsceniczne sugestie jednak nieetyczne. Reklama filmu uznana za niemoralną przez Komisję Etyki Reklamy

Zespół Orzekający Komisji Etyki Reklamy, działającej przy Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy, uznał, że reklama filmu „Do zaliczenia” narusza normy Kodeksu Etyki Reklamy.
Read More

Wolność Gospodarcza

Prawne aspekty zjawiska seksualizacji kobiet w reklamie

Każdy z nas jest odbiorcą przekazów reklamowych czy tego chce, czy nie. Palącym problemem związanym z wszechobecnością reklam jest seksualizacja kobiet i dziewcząt w przekazach marketingowych.
Read More

Edukacja

Analiza poselskiego projektu ustawy o zmianie ustawy o systemie oświaty i zmianie niektórych innych ustaw (druk sejmowy 1246)

Zgłoszony przez posłów Ruchu Palikota projekt s zmierza do usunięcia z programów nauczania szkolnego treści ukazujących wartość rodziny oraz informujących o życiu ludzkim w prenatalnej fazie jego rozwoju.
Read More