W ostatnim czasie przeżywamy, z jednej strony, bezpardonowy atak przeprowadzany przez ministerialne władze oświatowe na te elementy edukacji, które postrzegane są jako szczególnie niebezpieczne dla kolejnego etapu realizowanej rewolucji liberalno-lewicowej (np. lekcje religii w szkole, prawo rodziców do decydowania o wychowania i kształceniu dzieci, kanon kultury obecny w programie szkolnym, prace domowe), a z drugiej, wdrażanie rozwiązań, które mają jej sprzyjać, poprzez ideologizowanie dzieci i młodzieży, odcięcie ich od prawdy o sobie samych, otaczającym świecie i Bogu (np. edukacja seksualna i obywatelska). Niniejszy szkic jest próbą pokazania źródeł oraz celów owych działań, które wykraczają poza zwykłe, doraźne decyzje polityczne, stanowiąc próbę zerwania z całym naszym dziedzictwem kulturowym, zarówno w wymiarze uniwersalnym (cywilizacja łacińska), jak i narodowym (przede wszystkim walka z chrześcijańską formą naszego narodu). Pokazuje on, że mamy do czynienia z próbą „stworzenia” nowego człowieka i odgrodzenia go od prawdziwej rzeczywistości, a narzędziem, którego się używa, jest szkoła. Więcej na ten temat w eseju z cyklu „Ordo Iuris Cywilizacja”, autorstwa dr. Artura Góreckiego.
Edukacja narzędziem odgrodzenia człowieka od rzeczywistości – zwrot przeciwko kulturze
W ostatnim czasie przeżywamy, z jednej strony, bezpardonowy atak przeprowadzany przez ministerialne władze oświatowe na te elementy edukacji, które postrzegane są jako szczególnie niebezpieczne dla kolejnego etapu realizowanej rewolucji liberalno-lewicowej (np. lekcje religii w szkole, prawo rodziców do decydowania o wychowania i kształceniu dzieci, kanon kultury obecny w programie szkolnym, prace domowe), a z drugiej,…
Data publikacji: 11 kwietnia 2025
Autor: Artur Górecki –