Informujemy, że Pani/Pana dane osobowe są przetwarzane przez Fundację Instytut na Rzecz Kultury Prawnej Ordo Iuris z siedzibą w Warszawie przy ul. Zielnej 39, kod pocztowy 00-108 (administrator danych) w ramach utrzymywania stałego kontaktu z naszą Fundacją w związku z jej celami statutowymi, w szczególności poprzez informowanie o organizowanych akcjach społecznych. Podstawę prawną przetwarzania danych osobowych stanowi art. 6 ust. 1 lit. f rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).

Podanie danych jest dobrowolne, niemniej bez ich wskazania nie jest możliwa realizacja usługi newslettera. Informujemy, że przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania, a także prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego.

Korzystanie z newslettera jest bezterminowe. W każdej chwili przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych. W takim przypadku dane wprowadzone przez Pana/Panią w procesie rejestracji zostaną usunięte niezwłocznie po upływie okresu przedawnienia ewentualnych roszczeń i uprawnień przewidzianego w Kodeksie cywilnym.

Do Pani/Pana danych osobowych mogą mieć również dostęp podmioty świadczące na naszą rzecz usługi w szczególności hostingowe, informatyczne, drukarskie, wysyłkowe, płatnicze. prawnicze, księgowe, kadrowe.

Podane dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Jednak decyzje dotyczące indywidualnej osoby, związane z tym przetwarzaniem nie będą zautomatyzowane.

W razie jakichkolwiek żądań, pytań lub wątpliwości co do przetwarzania Pani/Pana danych osobowych prosimy o kontakt z wyznaczonym przez nas Inspektorem Ochrony Danych pisząc na adres siedziby Fundacji: ul. Zielna 39, 00-108 Warszawa, z dopiskiem „Inspektor Ochrony Danych” lub na adres poczty elektronicznej [email protected]

Przejdź do treści
PL | EN
Facebook Twitter Youtube

Pakt migracyjny oraz ochrona polskiej granicy w 26 pytaniach i odpowiedziach

Data publikacji: 05.11.2024

• Od 2021 roku polska granica z Białorusią, stanowiąca zarazem granicę Unii Europejskiej, została  poddana bezprecedensowej presji migracyjnej.

• Współczesne prawo międzynarodowe nie oferuje łatwych narzędzi radzenia sobie z nowym zagrożeniem.

• Jedynie stanowcza polityka ochrony granic może spowodować skuteczne  zamknięcie kanałów migracji.

• Przyjęty w tych okolicznościach przez Unię Europejską tzw. pakt migracyjny nie rozwiązuje tych  problemów poprzez skuteczną ochronę granic, lecz stanowi wyraz determinacji w dążeniu do  stworzenia szybkich, płynnych procesów migracyjnych w przekonaniu o nieuniknionym charakterze masowej migracji i jej pozytywnym wpływie na europejskie społeczeństwo, gospodarkę  i kulturę.

• Celem niniejszego raportu  jest przybliżenie czytelnikowi regulacji zbiorczo nazwanych „paktem migracyjnym”, a także powiązanie ich z konkretnymi uwarunkowaniami polskimi.

 

PRZECZYTAJ RAPORT – LINK   

 

Od 2021 roku polska granica z Białorusią, stanowiąca zarazem granicę Unii Europejskiej, została  poddana bezprecedensowej presji migracyjnej. Kolejne fale migracji prokurowane były przez władze białoruskie oraz rosyjskie zmierzające w ten sposób do otworzenia nowego kanału masowej  migracji z Bliskiego Wschodu i Afryki do Unii Europejskiej. Owa „broń masowej migracji” stanowi  zjawisko nazwane i opisywane w prawie międzynarodowym od kilkunastu lat. Scharakteryzować je można jako nadużycie międzynarodowych zobowiązań traktatowych w sprawie gwarancji  uchodźczych w celu destabilizacji państw padających ofiarą jej zastosowania. 

Współczesne prawo międzynarodowe nie oferuje łatwych narzędzi radzenia sobie z nowym zagrożeniem. Wszelka obrona prowadzić będzie bowiem do potencjalnego zagrożenia ze strony  realnych uchodźców, którzy stają się „bronią hybrydową” w rękach wrogich państw lub organizacji  terrorystycznych, jak pokazuje to doświadczenie wysyłania dżihadystów do Europy przez Państwo  Islamskie i inne organizacje islamskie.

Z drugiej jednak strony, jedynie stanowcza polityka ochrony granic może spowodować skuteczne  zamknięcie kanałów migracji i ocalenie tysięcy migrantów wykorzystywanych instrumentalnie  przez wrogie Europie państwa i organizacje lub też przez chcące na nich zarabiać mafie specjalizujące się w przemycie ludzi.

Przyjęty w tych okolicznościach przez Unię Europejską tzw. pakt migracyjny nie rozwiązuje tych  problemów poprzez skuteczną ochronę granic, lecz stanowi wyraz determinacji w dążeniu do  stworzenia szybkich, płynnych procesów migracyjnych w przekonaniu o nieuniknionym charakterze masowej migracji i jej pozytywnym wpływie na europejskie społeczeństwo, gospodarkę  i kulturę. W efekcie wejście w życie paktu prowadzić będzie do sprawniejszej legalizacji migracji  oraz równiejszej dystrybucji ciężarów związanych z przyjęciem milionów nielegalnych imigrantów  pomiędzy państwa członkowskie w ramach mechanizmu solidarności. Celem niniejszego raportu  jest przybliżenie czytelnikowi regulacji zbiorczo nazwanych „paktem migracyjnym”, a także powiązanie ich z konkretnymi uwarunkowaniami polskimi. 

W końcu też raport ten stanowi głos na rzecz podjęcia przez polski rząd oraz rządy innych krajów dotkniętych prowokowanym kryzysem migracyjnym (lub też „bronią masowej migracji”) starań o aktualizację międzynarodowego systemu gwarancji uchodźczych, tak aby zobowiązania  państw-stron nie mogły być wykorzystywane jako środek ich destabilizacji. Taka systemowa zmiana stanowiłaby nie tylko zabezpieczenie interesów państw padających ofiarą nowej migracyjnej  broni, ale także regulowałaby w sposób przewidywalny okoliczności odstąpienia od realizacji  gwarancji uchodźczych w sytuacjach nadzwyczajnych. 

 

Rodzina i Małżeństwo

In Nairobi, Ordo Iuris Launches New Guide to Strengthen Advocacy by Conservative Organizations in International Forums

• Representatives of the Ordo Iuris Institute will participate in the Pan-African Conference on Family Values, which will begin on May 12 in Nairobi, the capital of Kenya. Ordo Iuris is a partner of the event.

• The theme of the conference will be promoting and protecting family values in difficult times.

• The event will be attended by politicians, scientists, and representatives of social and religious organizations from Africa, Europe, and the USA.

Czytaj Więcej

Wolności obywatelskie

Opinia Instytutu na rzecz Kultury Prawnej Ordo Iuris w sprawie inicjatywy Komisji Europejskiej „Europejska Tarcza Demokracji”

W instytucjach Unii Europejskiej trwają prace nad Europejską Tarczą Demokracji, czyli instrumentem, który ma zagwarantować odporność UE na ataki hybrydowe oraz zewnętrzne ingerencje.

Czytaj Więcej

Rodzina i Małżeństwo

Opinia w sprawie inicjatywy Komisji Europejskiej „Unia równości: strategia na rzecz równości osób LGBTIQ na lata 2026–2030”

Instytut Ordo Iuris przekazał Komisji Europejskiej opinię w sprawie procedowanej „Strategii UE na rzecz równości LGBTIQ na lata 2026–2030”. Wśród propozycji KE znajduje się wprowadzenie przestępstwa „mowy nienawiści” oraz zakazu dyskryminacji „osób LGBTIQ” i tzw.

Czytaj Więcej